Kaynaşlı istikametinden Düzce'ye gelirken Üç Köprü mevkiinde karşınıza ilk çıkan kavşakla birlikte D-100 karayolundaki kara noktalar başlıyor. Sürücülerin bir anda karşısına çıkan ve karayolunu önemli ölçüde daraltan kavşak düzenlemesi nedeniyle sık sık ölümlü kazaların meydana geldiği en tehlikeli mevkii olarak gösterilen bu kavşaktan iki aracın yan yana geçmesi çok zorlaşıyor ve tehlikeli oluyor. Yolunuza devam ettiğinizde Doğanlı mevkiinde ikinci bir kavşakla burun buruna geliyorsunuz. İnsan ve araç yoğunluğunun bulunduğu bu kavşakta da sık sık kazalar meydana geliyor. Doğanlı'dan Soğancı kavşağına gelene kadar kısa aralıklarla iki ayrı ve yine tehlikeli kavşaklar sizi karşılıyor bu kavşaklarda bir anda daralıyor ve iki aracın geçmesi güçleşiyor. D-100 karayolu üzerinde bulunan diğer eski kavşaklar yenilerine göre daha güvenli bir yapıya sahipler. Çerkez Taşköprü Sapağı ve Kapıcı Sapağı'ndaki iki yeni kavşak son aylarda meydana gelen çok sayıda ölümlü ve yaralamalı kazalarıyla en çok tartışılan kavşaklar oldular. Uluslararası karayolunda seyir halinde giderken bir anda yolun bu kadar daralması ve viraj haline dönüşmesi sürücüleri zorda bırakıyor. Her iki şeritten giden araçlar büyük tehlike atlatıyorlar ve zaman zaman virajı alamayan araçlar kanallara uçuyor ve can kayıpları meydana geliyor. Kavşakların bir anda bu kadar daralmasının yanı sıra özellikle geceleri artan tehlikelere karşın geceleri dikkat çekecek şekilde kısa aralıklarla kedi gözü takılarak sürücülerin dikkatli olmaları sağlanabilir. Diğer yandan Üçköprü mevkiinden başlayıp Kalıcı Konutlar'dan Akçakoca yoluna bağlanacak kuzey çevre yolunun bağlantı köprüsü için D-100 karayolu Üçköprü mevkiinde Ankara istikametine yolun üstüne adeta bir beton yığını yerleştirildi. İki yıla yakın zamandırda öylece duruyor. Çevre yolunun bağlantı çalışamları Kalıcı Konutlar mevkiinde ve Çamköy sapağında kavşak düzenlemesi yapımı sürüyor. Çamköy sapağına Düzce'nin en büyük kavşağının yapılacağı bildirilirken yolun yapımının ne zaman bitirileceği ise belli değil.

Haber; H. KAYA