Düzce Belediye Başkanı Dursun Ay, Melensu Park içerisinde bulunan sosyal tesiste düzenlenen bir kahvaltı organizasyonunda Düzce’de görev yapan yerel ve ulusal medya temsilcileri ile bir araya geldi. Başkan Ay’ın gündeminde ise 2018 yılı içerisinde yapılan ve tamamlanmayı bekleyen projeler ile Düzce Belediyesi olarak sosyal belediyecilik alanında yapılan çalışmaları vardı.

“Düzceliler için gece gündüz demeden çalıştık”
2018 yılı içerisinde başarılı işler yapıldığını aktaran Başkan Ay konuşmasına şu sözlerle başladı:

“Yapamadıklarımız var ama yaptıklarımızın da çok olduğunu düşünüyorum. Düzceliler için gece gündüz demeden çalıştık. Bugün Melen Park’ta neler yaptığımızı göreceğiz. Bütün hemşerilerimizi buraya bekliyoruz.”

“Yaptığımız işin halkta karşılığının olması bizim için çok önemli”
Düzce Belediyesi olarak hedeflerinin az insanla çok iş yapmak olduğunu kaydeden Ay, sunulan hizmetlere ilişkin şu bilgilendirmelerde bulundu:

“Tabi biranda bu olmuyor. Belediyemizin gelir gider dengesini de bir sisteme oturtuyoruz. Daha çok iş yapmaya çalıştık. Özellikle elimizdeki personel sayısı ile halkımıza daha fazla hizmet etmeye çalıştık. Görülen var görülemeyen hizmet var. Bizim belediyemizin 19 müdürlüğü var. Günlük bütün işleri denetliyoruz. 55 muhtarımızla temas halindeyiz. İşleri planlıyoruz. Bunun yanı sıra şehrimiz içerisinde özellikle Asar Deresi etrafında yıkılan binalar vardı kamulaştırılan. Melen, Asar ve Karaca Deresi’nin planlamasını yapıyoruz. Melen’in 100 metre sağına soluna tahsis koydurduk. Bunun gibi belediyemizin işlerini planlayarak uzun vadeli neler yapabiliriz bunları çalışıyoruz. Kat sınırlaması getirdik. Üniversitemizin yanına 40 kat dahi bina yapma talebi vardı. Bunu da 25 kat ile sınırladık. 40 kat düzce için çok yüksek. Şehir planlayıcılarımızla yaptığımız görüşmelerde sınırlama getirdik. Genel olarak şehrimizde insanlarımızın mutluluğu için ne yapabiliriz diye çalıştık. Özellikle boşanmaların fazla olması ile beraber belediyemizde psikolojik bir birim kurduk. Ailelere destek vermek için bir birim açtık. Yeni doğan bebeklere hediyeler hazırladık. Yeni doğum yapan annelere kitapçıklar verdik. Günlük 100 kişinin evde bakımını yapıyoruz. Ramazanda iftarlar verdik. Halkımızın beğenisini kazanan tuvaletlerden ücret alma uygulamasını kaldırdık. Yaptığımız işin halkta karşılığının olması bizim için çok önemli. Yeter ki halkımız bizden bir şey istesin. İyisiyle kötüsüyle bir yılı geride bıraktık. Ben halkımıza hizmet ettiğimize inanıyorum.”

Caddenin açılmasına yeşil ışık yaktı
Araç trafiğine kapatıldığı günden bu yana yeniden açılması yönünde çeşitli spekülasyonlara maruz kalan İstanbul Caddesi için de bir açıklamada bulunan Düzce Belediye Başkanı Dursun Ay, şöyle konuştu:

“İstanbul Caddesi ile ilgili çalışma yapıyoruz. O yolu açmamız için teknik altyapıyı da oluşturmamız gerekiyor. Arkadaşlarımızla teknik altyapı konusunda çalışmalar yapıyoruz. Yön tabelalarını çalışıyorlar. Bittiğinde gerekeni yapacağız. Bu, kapalı olan yan yollarla ilgili bir çalışma. Treni kaldırmayı düşünmüyoruz. Daha uzaması yönünde bir çalışma yapıyoruz. Belediyeden hastaneye gitmesi yönünde çalışma yapıyoruz. Daha modernleştirmeye çalışıyoruz.”

TEM Bağlantı Yollarının son durumunu değerlendirdi
TEM Bağlantı yolu çalışmalarının Kervan Kavşağı’na kadar oluşturduğu trafik keşmekeşine ilişkin de bir açıklamada bulunan Başkan Ay, şunları kaydetti:

“TEM Bağlantı yolu 29 Ekim’de açılacak. TEM Otoyolu’nun bağlantısında getirisi götürüsü konusunda çalışmalar yapıyoruz. Şu anda 1.Organizenin TEM Otoyolu’na bağlantısında kanalın kenarında çok dar bir yok var.  Biz bunu Sayın Valimle beraber gidip inceledik. O kanal yolunun yan tarafına İkinci bir 8 metrelik yol yapacağız sonra TEM Otoyolu’na bağlayacağız. Ayrıca 2. Organizenin de bağlantısı için şu anda çalışmalar yapıyoruz. Şehir içine geldiğimizde itfaiyenin oradan Beyköy’e geçen yolumuz kapanıyor. Onun için biz hemen otogarın yanından 25 metrelik bir yol açıp mezarlığın yanından Beyköy’e bağlayacağız. Hemen yan yoldan tekrar yola çıkılacak. Bir de yine Beyköy Bağlantısı kapandığı için karşı tarafta kalan camimiz için üst geçit talebimiz var. Tabi ki bu yolun ana yola bağlanması gerekiyor. Tabi zorluklar karşımıza çıkacak ama bakacağız ve ona göre çözüm yolları arayacağız. Biz üzerimize düşen vazifelerimizi hızlıca yapmaya çalışıyoruz.”

Başkan Ay ayrıca, Kalıcı Konutlar Bağlantı Yolu’ndan Eski Bolu Caddesi ve Haydar Gördebil Bulvarı’nın kesiştiği kavşakta bir ışıklandırmanın olacağını ve bu ışıklandırmanın “akıllı” olacağını kaydetti.

2019 yılının Mart Ayında yapılması planlanan yerel seçimlerde aday adayı olması düşünülen Başkan Ay, seçime giderken vaatlerini hazırlayacağını ve projelendirdikten sonra kamuoyu ile paylaşacağını aktardı.

Ay son olarak Cedidiye Camii önündeki çay ocaklarının hoş görünmediğini ve bir restorasyon çalışmasına başlanılacağını belirterek, Anıtpark Meydanı’na yapılması konuşulan ancak hayata geçirilemeyen yer altı otoparkının 2 katlı olarak ve yap-işlet-devret modeli ile olacağını söyledi.