Günün Haberleri   |   Giriş sayfam yap  |   Favorilere ekle   |   Künye   |   İletişim   |   Sitene haber ekle 21 Aralık 2014 Pazar 
Hava Durumu DÜZCE
11 / 2
Gündem | Siyaset | Ekonomi | Spor | Eğitim | Sağlık ve Çevre | Asayiş Haber | Yerel Haber
 
KAÇAR GÖÇER FABRİKALAR
KAÇAR GÖÇER FABRİKALAR
 
Bir fabrika daha sesszi sedasız kapılarını kapatarak işçilerini açıkta bıraktı. Üçköprü'de çalıştıkları tekstil fabrikasına gelen 150 işçi bomboş fabrika ile karşılaştı. İşçiler giriş belglerini bir kutuda buldular.
 
28 Haziran 2013 Cuma - 16:09

5084 Sayılı Teşviğin uzatıldığına ilişkin yönetmeliğin hala yürürlüğü girmemesi Düzce'deki fabrikaları olumsuz etkiledi. Standart fabrikasında işçiler grev kararı alırken, teşviğin uzatılmamasından en çok orta ve küçük ölçekli tekstil fabrikaları etkilendi. Özellikle sigorta primleri konusunda büyük avantajlar sağlayan 5084'ün nimetlerinden yararlanan işverenler teşviğin bitmesiyle yüzlerce işçisini işsiz, aşsız bırakarak fabrikasını daha ucuza işçi bulacağı bölgelere sessiz sedasız taşıyor.

 

 



Geriye ise aylardır maaşlarını ödeneceği günü bekleyerek bedava çalışan işçileri bırakıyor. Aralık ayından bu yana Düzce'de birbiri ardına kapatılan tekstil fabrikası mağdurlarına Kaynaşlı Üçköprü'deki işçiler de eklendi.

Ne fabrika var ne para!
Kaynaşlı Üçköprü'de faaliyet gösteren tekstil fabrikasında çalışan 150 işçi, geçtiğimiz gün mesailerini bitirerek evlerine gitti. İşçilere 1 günde izin veren fabrika sahibi iddiaya göre, tesisteki ürünleri ve makinelerin alarak kentten ayrıldı.

 

 

 

Sabah işe geldiklerinde fabrikadaki makinelerin büyük bölümünün ve yetkililerin olmadığını gören işçiler, büyük şaşkınlık yaşayarak işyeri sahibine ulaşmaya çalıştılarsa da başarılı olamadı. Bomboş bir fabrika ile karşılaşan işçiler, bir kutunun içinde de işe giriş belgelerini buldular.

Bu Mağduriyet Hep Yaşanıyor!

3 aylık maaş alacakları bulunduğunu ileri süren fabrika çalışanları, Düzce'de bu durumun çok sık yaşandığını ve yetkililerin bir önlem alması gerektiğini söyledi.

 

 

 

Fabrika çalışanlarından biri; "Tekstil açıyorlar, 3-5 ay sonra gidiyorlar. Namus, şerif sözü veriyorlar sonra kaçıp gidiyorlar. Bu ilk değil. Daha öncede yaptılar. Biz valiliğe belediyeye kaymakamlığı sesimizi duyurmak istiyoruz. Düzce vilayetinde insanlar hep bu mağduriyeti yaşıyorlar. Sesimiz artık yetkililerin duyması gerekiyor.bu tekstil rezalatinin Türkiye'nin görmesini istiyoruz." dedi.

Tekstiller batmıyor işçiler batıyor!

Fabrika işçileri , aylardır maaşsız çalıştırarak bir gecede ortadan kaybolan işverenler kadar bu fabrikalara ruhsat verenleri de suçladı.
Bir fabrika çalışanı,"Avukat geldi oda işvernden yana konuşuyor. Buranın şirket üzerine kurulduğunu söylüyor. Buradaki insanlara kimse sahip çıkmıyor. Bu kadar insana yazık değil mi. O kadar yetkili var nerde bu insanlar. Tekstiller batmıyor işçiler batıyor. İşveren gece makinalarını alıyor kaçıyor. Her dükkan açıyom diyene ruhsat verilirse sonucu budur. Ruhsat verenlerde suçlu."diye konuştu.

Haber: S. KAŞKIR


Bu haber 3489 defa okunmuştur.

Arkadaşına Gönder   Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
 
 
HURDACILAR TEK MERKEZDE
 
DOĞA KOLEJİ’NDE BÜYÜK BULUŞMA
 

Etiketler :

YORUMLAR   Toplam yorum 25   Onay bekleyen 0  
 


Yorumunuz editörlerimiz tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.
 
 
 
Sayfada yer alan yorumlar kişiye ait görüşlerdir. Yapılan yorumlardan oncurtv.com hiçbir şekilde sorumlu değildir.
 
 
 
Esgi bir çalışan
13 Temmuz 2013 Cumartesi 18:25
Bende o fabrikanın çalişanlarındandım başta iyiydi iyi insanlara benziyorlardı ama ne olduysa bırakıp gittiler hakkımızı helal etmiyorum güvendik bizi bedavadan çaliştırdılar sadece bu tarafı düşünmemeli bun un diğer tarafıda var hakkımı helal etmiyoruw
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
düzceli
29 Haziran 2013 Cumartesi 18:21
düzcede tekstilcilere yer vermeyin gerekli tebbirleri almadan
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
abc
29 Haziran 2013 Cumartesi 11:49
hedef 2053 durmak yok yola devam bu ülkede hırsızlığın dolandırıcılığın önünü açan bir iktidar helan daha bariz oy farkıyla başta ise sizler bunu hakediyorsunuz
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%80 %20

29 Haziran 2013 Cumartesi 10:55
kaynaşlıda kaçan tekstil firması simetri tekstil hakan beydi sanırım
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
konutlar
29 Haziran 2013 Cumartesi 10:02
kalıcı konutlardaki eski akgüller marketin olduğu yerde bir tekstil var oda işçilerine para vermiyor.her gün kapısına gelen ver insanlar işi bırakmış para vermıyor diye kalan paralarını alamıyorlar..düzcede her önüne gelene tekstil açtırmıcaksın yada bunları denetlıceksin yazık deyilmi bu insanlara
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
emekli
29 Haziran 2013 Cumartesi 08:13
buranın nesi fabrika,abant daki dağ evlerine benziyor.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
Kamil USTA
29 Haziran 2013 Cumartesi 00:35
Bu olay Düzce'de sürekli oluyor ve kimse sesini çıkarmıyor. İnanıyorum ki hep bir-iki kişinin tezgahı ve arkası da belliki çok sağlam ve kimse birşey yapmıyor. Olan asgari ücretle çalışan insanımıza oluyor. Sene 1800 değil, ülke Uganda değil, her defasında özgürlükler sınırsız- adalet var- hukuk var diye yalan öyleyen iktidar ve iktidar partisi milletvekilleri neredeler acaba.! Hani birsi çıkıp dese ya ben o işletme shibini bulucam hesabını soracam. Kimse Düzce'liyi benim seçmenimi bu hale sokamaz dese ya... Ah ah millet de haala uyuyo ama, en kötüsü de bu.!
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%80 %20
emre
28 Haziran 2013 Cuma 23:40
tekstilcimi kardeşim dışardan gelenlerin hepsi gümlüyo en sağlamı yerli fabrikalarımız dimdik ayakda gerisi boş
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100

28 Haziran 2013 Cuma 23:33
aynı olay 5 sene önce kaynaşlıda oldu. hem de belediyenin alt katında yani hava almayan karanlıgın bol oldugu rutubetin ve nemin bol oldugu yerde işçiyi çalıştırdılar sabah millet işe gitiki kimse yok adam kaçmış n kimse arkasında durdu n de kimse arayıp sordu olan gariban işçiye oldu
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
gurbetci
28 Haziran 2013 Cuma 23:13
kiyas rumuzlu arkadas aydinlattigin icin tesekkürler bu durumu halk bilmiyormu?niye gerekli mercilere muracatta bulunmuyorlar benim disaridan gördügüm Kadar türkiyede herkes yasal hakkini ariya biliyor.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
DUYARLI
28 Haziran 2013 Cuma 20:52
DAHA BU GÜNLER İYİ GÜNLER.163MİLYAR DOLAR SICAK PARA,340MİLYAR DOLAR DEVLET BORCU 240 MİLYAR DOLAR ŞİRKET VE BANKALARIN BORCU,AYRICA 46 MİLYON TC Lİ BORCLU İÇRALIK DOSYA 66 MİLYON.AAAAAA UNUTTTUN IMF BORCU NU ÖDEMİŞTİK.AKPNİN SON GÜNLERİ DİYECEMDE OLAN HEPİMİZE OLACAK.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%83 %17

28 Haziran 2013 Cuma 20:26
artık fahri çakırda seçildi dahada tozunu bulamazsınız bu kaçanların
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%88 %13
düzceli
28 Haziran 2013 Cuma 20:01
Düzce'deki büyük fabrikaların kıymetinin daha iyi anlaşılması lazım. Bırakın yeni fabrika gelmesini biz elimizdeki kaçıracağız.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%40 %60
Kıyas.
28 Haziran 2013 Cuma 19:58
Gurbetçi rumuzlu arkadaş Yurdumda İş yasalarının uygulandığını, hukukun üstünlüğünün korunduğunu, TC Anayasasındaki ve TC nin de imza attığı İLO sözleşmelerindeki işçilerin sendikal örgütlenme hakkının kulanıldığını zannediyor..İktidar bırakın işçilerin yasal haklarını korumak iş mahkemelerinin yükünü bahane edip Onun yerine Mülki amirlerin oluşturacağı Hakem heyeti getirmeye çalışıyor..Bırakın tekstili metal, petrol, imalat sanayinde bile Düzcede sendikaya üye olmak,iş yerine sendika getirmeye kalkmak işten çıkarılma sebebi..Mahkemelerlse direk işe iade yerine üç beş kuruş verip yollayın diyor..
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%83 %17
sinan81
28 Haziran 2013 Cuma 18:51
adamlar tekstil adı altında milyonluk kredi çekiyorlar,neolcakki dümenden de işçi çalıştırıyorlar,ticaret ve sanayi il müdürlüğü daha iyi bilir gerçi sicilli tekstilcileri,ver şekeri sussun çocuk değilmi???
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100

28 Haziran 2013 Cuma 18:43
siz düzceyi yönetenler, siz ensesi kalın vatandaşlarım 10 lira size neyi ifade eder bilmem ama bu işçiler için çok şeyi ifade eder.onlar çocuklarına bir dondurma alamıyacak kadar sıkıntıdaysa vay halinize...mazlumun ahından allaha sığının yoksa işiniz çoook zor...
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
müslüm
28 Haziran 2013 Cuma 18:14
müslüman yöneticilerimiz var normaldir
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%56 %44
kadir
28 Haziran 2013 Cuma 18:12
hurda duasımı bu
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
düzceli
28 Haziran 2013 Cuma 17:59
tekstil fabrikalarını düzceye sokmamak lazım...bunlar hep oluyor...teşvikle alakası yok...teşvikle gelen fabrikalarda asgari ücretin üzerinde ödeyen kaç tane var ...bunlar yatırım için değil vergi muafiyeti vs gibi imkanlardan yararlanıp paralarına para katmak için geliyorlar
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
vatandaş
28 Haziran 2013 Cuma 17:43
en büyük akp başka büyük yok hahaha hak ettiniz siz bunu :)
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%62 %38
hüsamettin
28 Haziran 2013 Cuma 17:40
Bizim Sarbi abide burda çalışıyordu galiba yada yan fabrikada olabilir ...
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%33 %67
servisçi
28 Haziran 2013 Cuma 17:39
2 yıl önce aynı şekilde fabrika kaçtı gitti.100 tane işçinin 3 maaşı 4 tane servisin 3 maaşi.market yemek sitesi iplikçi herkesi dolandırdılar.adamın parası varsada öde3meye gerek duymuyor.bir gecede 3 tırı doldurup kaçıyo.ortalama 600 bin lira kaynayıp gitti.sahipsiz memleket.osb kuruldu.bir kaç tane düzgün fabrika var geri kalanı komple çakal.ne olacak işçilikm ucuz servisçilik bedava elektriğin ssjk nın yarısını devlet baba veriyo.ne güzel istanbul.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
mürtezha
28 Haziran 2013 Cuma 17:36
Burası hiç fabrika gibi değil, köy ahırı gibi duruyor güvenip nasıl giriyorsunuz burda işe çok enteresanmış...
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
işçi
28 Haziran 2013 Cuma 17:07
Sendikaların böyle fabrikalarla uğraşması lazım ama sendikaların böyle fabrikalarla işi olmaz sağlam fabrikalardaki işçilerin peşinde koşarlar. Orda para garanti nede olsa.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
gurbetci
28 Haziran 2013 Cuma 16:45
ALLAH yardimciniz olsun. benim anlamadigim aileden birine calissaniz ikigün paranizi vermese kiyameti koparirsiniz böyle yerlerde aylarca paranizi almadan nasil calisiyorsunuz? niye is isten gectikten sonra yetkilileri sucluyorsunuz niye ilk aylik gelmedigi Zaman gidipde biz maasimizi alamadik su is yerini bir kontrol edin demediniz?