Göreve geldiği günden itibaren yoğun ve hızlı bir şekilde çalışmalar yürüten Birol Şahin, Kaynaşlı Halkı’na hizmet anlamında ne gerekiyorsa yapacaklarını belirtti. Belediyeyi devraldıklarında birçok sorunla karşılaştıklarını belirten Şahin hızlı bir tempoyla, gece gündüz demeden belediye olarak çaba harcadıklarını ve çalışmalara tüm hızıyla devam edeceklerini açıkladı.

‘Ekiplerimiz çalışıyor’

Kaynaşlı Belediye Başkanı Birol Şahin Öncü Haber mikrofonlarına yaptığı açıklamada şunları söyledi:

“Kaynaşlı Belediye Başkanlığı görevini 8 Nisan 2019 tarihinde aldık. Ondan sonra süratli bir şekilde çalışmalarımıza başladık. Sürekli arazideyiz. Ekiplerimiz çalışıyor. Yoğun bir tempo var. Özellikle görsellik anlamında, alt-üst yapı alanlarında çalışmalarımız var.  Kısa bir sürede güzel bir park yaptık. Gece geç saatlere kadar çalıştık. Bayram öncesi bir parkımızı yetiştirdik. İkinci parka başladık şimdi. Yeni Caminin yanında D100’ün hemen kenarında güzel bir park inşa ediyoruz. Sonrasında 3. parka başlayacağız ve böylece çalışmaların devamı gelecek.  Asfalt çalışmalarımız olacak. Yakın bir zaman içerisinde asfalta başlayacağız.”

‘188 Konut inşa edeceğiz’

TOKİ çalışmalarının da sürdüğünü belirten Şahin, konuşmasına şöyle devam etti:

“Yine TOKİ’yle alakalı bir çalışmamız var. Şuan da Kaynaşlı’da yapılacak olan Merkez Mahallemiz’de 188 tane konut inşa edeceğiz. Şuan da bunun da çalışmaları başladı.  Alt yapı ve kazı çalışmaları şuan da devam ediyor. Şantiye kurulma aşamasında daha da hızlanacak.”

‘Modern bir pazaryeri yapacağız’

Kaynaşlı’ya yeni ve modern bir pazaryeri kazandıracaklarını belirten Şahin ‘Kapsamlı, modern bir kapalı pazaryeri projemiz de var. Birkaç yer baktık, önümüzdeki günlerde pazaryeriyle alakalı önemli bir ilerleme kaydedeceğiz. Bunu da hayata geçireceğiz’ diye konuştu.

‘Sadece futbol olmayacak’

Yeni sezonda Kaynaşlı Belediyespor’un daha disiplinli bir hal alacağını belirten Şahin sözlerine şunları ekledi: “Kaynaşlı Belediyespor’u daha kurumsal daha disiplinli daha planlı programlı çalışan bir kulüp haline getirmeye çalışıyoruz. Yalnızca futbol değil bunun yanında diğer spor branşlarına da yer verilecek. Alt yapıya da daha fazla önem verilecek.”

‘Mesai menfumu gözetmiyoruz’

Belediye Başkanı Şahin şöyle konuştu; ‘Kaynaşlımızda birçok birikmiş sorun var. İhtiyaç olduğu halde yapılmamış birçok hizmet eksiği bulunuyor. Biz hızlı bir tempoyla çalışıyoruz. Sabah çok erken saatlerde başlıyoruz çalışmaya görevimizin başındayız. Gece geç saatlere kadar arazideyiz. Belediyemizde de sürekli toplantılar yapıyoruz. Kaynaşlımızı hak ettiği noktaya getirmek için gece gündüz demeden, mesai menfumu gözetmeden, bütün imkanlarımızı zorlayarak çalışma içerisindeyiz.’

‘3 milyon borcu ödedik’

Belediyenin borç yükü altında olduğunu söyleyen Şahin, 45 milyon liralık borcun 3 milyon lirasını ödediklerini kaydederek şunları aktardı: ‘Kaynaşlı Belediyesi gerçekten aşırı derecede borçlanmış. 45 milyon borç vardı biz aldığımızda. Şu ana kadar biz bu borcun 3 milyonunu ödedik. Düzenli bir şekilde ödemelerimizi yapıyoruz. Daha disiplinli daha planlı bir belediye, daha mevzuata uygun, kanunlara riayet eden, halkın içerisinde olan bir belediye anlayışımız var. Halkımızda bundan gerçekten memnun. 3 aylık bir zaman içerisinde baya bir mesafe kaydettik. Bu yılsonunda Kaynaşlı’da önemli değişiklikler gerçekleşmiş olacak. Kaynaşlı 5 yıl sonunda gerçekten modern bir şehir haline gelmiş olacak.  ‘

‘Topuk Yaylası bizin için çok önemli’

Bütün malların hacizli ve ipotekli olduğunu, belediyenin geçmiş dönemde hesapsız kitapsız yönetilmiş olduğunu ileri süren Şahin, göreve geldikleri günden beri belediye gelirlerinin arttığını söyledi. Kaynaşlı Belediyesi’nin kapısının herkese açık olduğunu vurgulayan Şahin, turizm konusuna da değinerek şunları aktardı:

‘Biliyorsunuz ki Fenerbahçe Spor Kulübü Topuk Yaylasında kamp yapıyor. Bizde geçen gün ziyaret ettik. Menajer Volkan Ballı’yla görüştük. Onlara her türlü desteği vereceğimizi söyledik. İlçe başkanlığı dönemimizde de zaten desteğimizi vermiştik. Topuk Yaylamız harika. Kaynaşlımızın Türkiye’ye değil dünyaya tanıtan bir yaylamız var. Güzel bir havası güzel bir doğası var. Türkiye’de belki de eşine rastlanmayacak özellikte bir yer. Topuk Yaylası tesisi Kaynaşlımızın ekonomisine fayda sağladı.’

‘Saz Tatil Köyü’nde eko turizm yapılacak’

Gırgın Çayırı mesire alanının ilçenin tanıtımına büyük destek vereceğine olan inancını da ifade eden Şahin, Saz Tatil Köyü için şöyle konuştu:

‘Önümüzdeki yıl Gırgın Çayırında spor oyun alanları, belki bir gölet yapabiliriz, konaklanabilecek bir sosyal tesis olabilir. Bununla alakalı da bir çalışmamız olacak.  Yine ilçemizde bir tatil köyü kuruluyor. Saz Köyü Tatil Köyü. Konaklamalı bir tatil köyü olacak. Tamamen eko turizmin de içinde olduğu bir yer. Burası da ilçemizin tanıtımı için fayda sağlayacak.Bizim hedefimiz Kaynaşlımızın görsel anlamda güzel bir çehreye kavuşturduğumuz zaman çok daha fazla turist çekeceğiz.’