Akçakoca’da kış aylarında yaşanan en büyük sorun olan falezlerin kopması ile ilgili açıklamalarda bulunan Akçakoca Belediye Başkanı Fikret Albayrak, Barınağın yapılmasının ardından Akçakoca sahilinde değişmelerin olduğunu ifade etti. “Doğal dengeyi bozduk. Doğal dengeyi yeniden eski haline getirmemiz lazım.” İfadelerini kullanan Albayrak, “Limanın, barınağın doğal dengesini bozan etkileri ortadan kaldıracak bir proje ortaya koyulmalı.” şeklinde konuştu.

“Barınağın yapımından sonra Akçakoca sahilindeki tüm dalga hareketinde ciddi değişmeler meydana geldi. Buna bağlı olarak sahilimizdeki falezlerde de değişmeler oldu. Çünkü kum olmadığından dalgalar falezlere vurmakta ve falezlerimizin ömrünü azaltarak ciddi zararlar vermekte. Bu nedenle barınağımızın sahilimize zararını ciddi ciddi düşündük. Bu konuda çalıma yapılmalı. Milletvekillerimiz ille de bu konuyu tartışıyoruz. Artık barınakla ilgili karar vermek zorundayız. Doğal dengeyi bozduk. Dengeyi eski haline getirmek zorundayız. Limanın, barınağın doğal dengesini bozan etkileri ortadan kaldıracak bir proje ortaya koyulmalı. Bunula ilgili beklemenin bir anlamı kalmadı. Bıçak kemiğe dayandı. Bir an önce radikal kararlar alınmalı. Sivil toplum örgütleri, siyasiler, hepimiz bir araya gelerek Akçakoca’nın turizmdeki geleceği Akçakoca sahillerinin geleceğini düşünmek adında radikal karalar almayız.”

Bölgede zarar gören falezlerin evlere zarar vermesi ile ilgili de konuşan Albayrak, bölgenin afet bölgesi kapsamında olduğunu ve belediyenin bölgeye hiçbir şekilde müdahale edemediğini belirtti.
“O bölge afet kapsamına alındığı için biz belediye olarak herhangi bir şey yapamıyoruz. Biz günlük önlemler almaya çalışıyoruz. Bölge ile ilgilide birkaç yazı yazdık ama sonuç alamadık. Orada 2 ev ciddi tehlike altında. Limanda bize ait olmadığı için bir şey yapamadığımız gibi o bölgeye de bir şey yapamıyoruz. Oraya ancak Afet İşleri Genel Müdürlüğü bir şey yapabilir. Afet İşleri de durumdan haberdar.”

Ramazan ayının turizm sezonunu etkilediğini ifade eden Albayrak, bayram tatilinin 9 güne çıkması ile birlikte Akçakoca’da otellerde boş yer kalmadığını söyledi.

“Ramazan ayında turizm alanında bir hareketlenme oldu. Bayramına 9 güne çıkması ile birlikte Akçakoca’da bütün tesisleri ful olarak görüyoruz. Temmuz ayından daha fazla bir hareketlilik var. Yaklaşık 200 bin vatandaşımız bayram boyunca ilçemizde olabileceğini düşünüyoruz. Temizlik hizmetlerimizden vatandaşlarımızın içme suyu, duş ihtiyaçlarına kadar bununla ilgili de tüm önlemleri aldık. Park konusunda ciddi sıkıntılar yaşıyoruz. Bunun dışında tüm tedbirleri aldık. Bayrama hazırlıklıyız. Belki de tarihimiz ilk rekorunu kıracağız bu bayramda. 9 gün boyunca % 100 doluyuz. Bütün turistlik işletmelerimiz, pansiyonlarımız tamamen dolu.