Suriye’de süren savaşta zarar gören halka yardım için İHH İnsani Yardım Vakfı Genel Başkanı Bülent Yıldırım ve Şam İmarı Derneği Başkanı Eymen Şabani, Düzce Belediyesi ile ortaklaşa başlatılan yardım kampanyası standını ziyaret etti. Cedidiye Camii’nde kılınan ikindi namazından sonra toplanılan meydanda İbrahim Korkmaz’ın katıldığı bir basın açıklaması düzenlendi.

Düzce Milletvekili İbrahim Korkmaz, Suriye’de bir vahşetin olduğunu dile getirerek bu vahşete bir şeyler yapılması gerektiğini dile getirdi.

Korkmaz, “İHH Düzce Şubesi olarak burada geçen olduğu gibi bir yardım kampanyası başlattık. Hepinizin bu konuda yardımlarınızı bekliyoruz.” dedi.

İHH Genel Başkanı Bülent Yıldırım, Dünyanın her yerinde ihtiyaç sahibi birileri olduğu zaman ilk yardıma koşanlardan birinin Türkiye olduğunu dile getirdi. Türk halkının bu hassasiyetine sığınarak Türkiye genelinde Kızılay ve AFAD’ın da ortaklaşa düzenlediği “Sana İhtiyacımız Var” kampanyası başlattıklarını dile getirdi.

Yıldırım, “Muhalif olan Suriye’deki tüm bölgelere ulaşabiliyoruz. Oradaki herkese yardımda bulunabiliyoruz. Ancak Esad himayesinde olan bölgelere ulaşamıyoruz. Buradaki insanlara yardımlarda bulunamıyoruz. Ben Birleşmiş Milletlere sesleniyorum. Bu yardımların sağlıklı dağıtılabilmesi için yardım koridorunun açılması ve hava sahasının halkı bombalayan uçaklara kapatılması gerekiyor. Eğer bunu gerçekleştiremez iseniz Suriye halkını ölüme terk edersiniz. Sizin de inandırıcılığınız ve güvenirliliğiniz kaybolur.” dedi.

Yıldırım, Çeçenistan ve Kosova’daki halkı öldüren, mücahitleri tuzağa düşüren Amerika ajanlarının aynılarını Suriye’de de gördüklerini ve bunu kanıtlayıcı ellerinde fotoğraflar olduğunu dile getirip aynı şeyleri Suriye’de yaptıklarını söyledi.

Yıldırım, “Bunu bahane eden birçok insan bakın muhalifler direnişçiler birbirini öldürüyor diyerek Suriye halkına destek vermekten vazgeçiyorlar. Suriye’de şu anda bize göre ne yazık ki çoğunluk muhaliflerden olan 250 bine yakın insan ölmüştür. Sayılamayan çok insan var. Hapiste tutulan kadınların ve çocukların sayısı bilinmiyor. Göç edilenlerin ettirilenlerin net olarak sayısı tespit edilemiyor. Hepsi tahmini rakamlar, bütün dünya yardımları kapattı. Sadece Türkiye sınırından doğru dürüst yardım yapılıyor. Bu nedenle Türkiye’yi dünyada teröre destek veren ülke haline getirmeye çalışıyorlar.” dedi.

Hatay’da TIR içinde yakalanan silahları İHH’nın TIR’ı olarak gösteren yazılı basınların olduğunu dile getiren Yıldırım Türk halkını uyanık olmaya davet etti.

Yıldırım, “Karşımızda emperyalist güçlerin bir oyunu var. İstiyorlarki Esad gittikten sonra da Amerika’nın istediği bir yönetim olsun diyorlar. Bunun için Suriye halkını yokluğa mahkûm etmeye çalışıyorlar. Türkiye halkı bütün partileri ile bütün STK’ları ile kendine yapılan bu saldırıyı bilmelidir. Suriye eksenli Türkiye devletinin bütün birimlerine ve kurumlarına bir saldırı vardır. Bu uyanıklık içerisinde Düzce halkı tavrını ortaya koydu. İnşallah Düzce halkı ne kadar çok yardım gönderirse bu oyunları o kadar çok bozarlar.” dedi.