Akçakoca Belediye Başkanı Cüneyt Yemenici ilçe meydanında düzenlenen iftar programının ardından Öncü Haber’e özel açıklamalarda bulundu.

Projemiz hazır ihale edilecek aşamadayız
Yemenici Akçakoca’nın liman içi bölgesi ile Cumhuriyet Meydanı’nı birleştiren bölgede yapılacak olan kentsel dönüşüm projesini hakkında bilgiler verdi:
“Kentsel Dönüşüm Projesi, bizim liman içi bölgemiz dediğimiz ve Cumhuriyet Meydanı ile bütünleştirdiğimiz bir alanı kapsıyor.Buranın içinde eski belediye binamız ve çeşitli binalarımız var. Yaklaşık bir yıldır hak sahipliği görüşmeleri gerçekleştirdik. Bine yakın vatandaşımızla görüştük. O alanda yarım metrekare yeri olanla da muhatap olduk, 0,15 metrekare yeri olanla da muhatap olduk. Hissedarları bulabilmek için1870’li yıllardaki tapulara gittik. Çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. Projemiz hazır ihale edilecek aşamadayız.”

Hesaplarına paralarını yatırıp alanı boşaltacağız
Kentsel dönüşüm kapsamında hak sahiplerinin büyük çoğunlukla anlaşıldığını ancak küçük bir grupla kamulaştırma davasının sürdüğünü aktaran Yemenici şöyle devam etti:

“Anlaşamadığımız küçük bir grup var. O da yüzde 5’e tekabül ediyor. Bunlarla da mahkemeliğiz, anlaşamadık. Mahkememiz devam ediyor. Yürütmeyi durdurma davası açılmıştı. Onu mahkememiz reddetti. Devam ettirdiğimiz diğer davamız kamulaştırma davamız. Bunda da Temmuz ayına gün verildi. Keşif yapılacak ve eylül yılında ilk celsede mahkeme heyeti rakamları ve bedeli belirleyecek. Biz de o anlaşamadığımız kesimin hesaplarına paralarını yatırarak o alanı boşaltacağız.”

Yüksek binalar olmayacak
Yemenici, yaklaşık 24 bin 500 metrekarelik alanda uygulanacak olan kentsel dönüşümde 3-4 dönüme yakın büyük meydan, ticari alanlar ve yaklaşık 350 araçlık kapalı otoparkının olduğunu ifade ederek, “Kesinlikle yüksek binalar olmayacak” dedi.

Akçakoca Düzce’nin denize açılan kapısı
YemeniciAkçakoca’da yapımı devam eden ve yapılması beklenen projeler konuştu:

“Pek çok projemiz var. Bunlar,  Değirmenağzı Su Park Projemiz, kadınlar plajımızı tamamladık. Bu sene kadınlarımız oraya gittiğinde tanıyamayacak. Ceneviz Kalesi’nin restorasyonuna başlıyoruz.Dere ıslahlarımız, özellikle Merkez Cami etrafımızda eski kamu binalarımız vardı. Onların hepsinin yıkımını gerçekleştirdik ve meydan düzenlememiz var. Oradaiki binamız kaldı. O alan sadece kaymakamlık ve caminin kaldığı bir alan olacak. Bununla beraber altyapı çalışmamız, içme suyu arıtma tesisimiz devam ediyor. İSKİ’ye atık su arıtma tesisi yaptırıyoruz. Her şeyden önce Akçakoca Düzce’nin denize açılan kapısı. Turizm anlamında en önemli noktalarından birisi. Bu sene bir ilki gerçekleştirdik. Mavi bayraklı plaj sayımızı ikiye çıkardık. Hedefimiz sayısını artırmak. Yaza da hazırız. İnsanlar akın akın geliyor.”

“Turizme yatırım yapmak isteyen herkesi bekliyoruz”
Turizm anlamında gelecek vadeden Akçakoca’da bulunan otellerin yatak kapasitesinin, turist sayısı maksimuma çıktığında yeterli gelmediğini aktaran Yemenici alternatif çözümleri sıraladı:

“Şu anda son dönemde özellikle bizim de teşviklerimizle butik oteller. Benim dönemimde yaklaşık 4-5 tane açıldı. Biz turizm yatırımcılarımızın önünü açtık. Turizme yatırımcı olacak herkesi de bekliyoruz. Akçakoca’da bir gelenek vardır ev pansiyonculuğu. Bizim misafirlerimizi bir ev konforunda ağırlayacak da bir yapımız var. Özellikle sit alanı içerisindeki Yukarı Mahalle bölgemiz orada yaklaşık 140’a yakın tescilli binamız var. Restore etmeye başladık. O alanı da ev pansiyonculuğu ve butik oteller noktasında bir cazibe merkezi haline getirmek istiyoruz. Yöresel pazarımızı da orada kurduk. Gelen misafirlerimizi rahatlıkla ağırlarız kimsenin şüphesi olmasın.”

Bayramın 2. Günü Rafet El Roman konseri
Akçakoca’da üç güne sıkıştırılmış bir festival yapmak istemediğini kaydeden Yemenici “Yıla yayacağımız festivallerimiz olacak” diyerek “Bu yıl bayramın ikinci günü Rafet El Roman’ı getiriyoruz. Akçakoca’da klasik anlamda bir festival yapmıyorum. Bunu seçildiğim gün de söylemiştim. 3 güne sıkıştırılmış bir festivalin Akçakoca’ya zerre faydası yok. Biz bunu 12 aya yayacağız ve bunu başaracağız. Yıla yayacağımız festivallerimiz olacak. Yukarı Mahalle’de şenliklerimiz olacak. Her ay bir etkinlikle bunu yapmayı istiyorum. Bunu da başarıyoruz. Geçtiğimiz günlerde fotoğrafçılık festivali yaptık. Hem otellerimiz doldu hem de lokantalarımız. Briç turnuvasında mesela 400-450’ye yakın çok kalburüstü insanlar geliyor ve ceplerinden para harcıyorlar. Akçakoca’ya para giriyor. Klasik anlamda bir festival yapmayacağız ama yaz boyu konserlerimiz sürecek.”şeklinde konuştu.