Eğitim

75 BİNİN ÜZERİNDE ÖĞRENCİ YAZ TATİLİNE BUGÜN ADIM ATTI

Düzce’de, Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı ilk ve ortaöğretim okullarındaki yaklaşık 75 bin 523 öğrenci, karne alarak yaz tatiline girdi. Öğrencilerin karne heyecanına, anne ve babaları da ortak oldu.

Abone Ol

Tüm Türkiye’de olduğu gibi, Düzce’de de bugün on binlerce öğrenci karne heyecanı yaşadı. Düzce’de İlk ve ortaöğretim kurumlarında eğitim alan 75 bin 523 öğrenci ile 5 bin 703 öğretmen, 2025-2026 eğitim öğretim yılı için 8 Eylül 2025'te ders başı yaptı.

Birinci dönem ara tatili 10-14 Kasım 2025, ikinci dönem ara tatili ise 16-20 Mart tarihlerinde yapıldı.

2 Şubat'ta başlayan ikinci dönem ise bugün sona erdi. Öğrenciler, eğitim ve öğretimin yorgunluğunu bugün çalan son ders zili ile birlikte atmaya başladı.

Düzce’de öğrenciler, sınıflarında karne heyecanını yaşarken, anne ve babaları da okul dışında onları bekledi.

Çocuklarının karne heyecanına ortak olan veliler yaşadıkları mutluluğu Öncü Haber mikrofonu ile paylaştı.

Aykut Yılmaz isimli veli, “Büyük bir heyecanla çocuğumun karnesini görmek istiyorum. Çocuğum ilkokul 4’e gidiyor” dedi.

Oğlunun birinci sınıfa gittiğini söyleyen Feride Biçer ise, “Oğlum 1’inci sınıfa gidiyor. Bugün karne almaya geldik. Heyecanla bekliyoruz. Aslında bakarsanız bu eğitim öğretim dönemi benim için çabuk geçti, oğlum birinci sınıfta okuduğu için. Birinci sınıf olmasına rağmen gayet güzel bir sezon atlattık. Şimdi yaz tatiline giriyoruz” şeklinde konuştu.

Öte yandan, ortaokul son sınıf öğrencileri, 13 Haziran'da Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında yapılan merkezi sınavın sonuçlarını 10 Temmuz'da öğrenecek.

Lise son sınıf öğrencileri ile mezunlar ise, 20-21 Haziran'da Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) heyecanını yaşadı. 20 Haziran'da düzenlenen YKS birinci oturum Temel Yeterlilik Testi (TYT) ile 21 Haziran'da yapılan ikinci oturum Alan Yeterlilik Testleri (AYT) ve üçüncü oturum Yabancı Dil Testi'nin sonuçları 22 Temmuz'da açıklanacak.

Öğretmenlerin 2026 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Semineri ise 29-30 Haziran'da Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) platformu üzerinden çevrim içi olarak gerçekleştirilecek.

2026-2027 eğitim öğretim yılı için 14 Eylül'de ders başı yapılacak.

HABER: Savaş ARI

KAMERA: Tuğba AKSOY