Düzce Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü, belediyenin yeni yatırımı olan beton santralinin açılış töreni sırasında merak edilen konular hakkında basın mensuplarına önemli açıklamalarda bulundu.

KENTSEL DÖNÜŞÜM STRATEJİ BELGESİ HAZIRLIYORUZ

Bir belediyenin 3 temel konusunun olduğunu söyleyen Başkan Özlü, “Bunlardan birincisi, imar ve kentsel dönüşüm çalışmalarıdır. Bir kentsel dönüşüm strateji belgesi hazırlıyoruz, bitme aşamasında. Bu kentsel dönüşüm çalışmaları kapsamında daha önce merkezde bulunan parkları birleştirdik. Millet Bahçesi 1. Etap’ı yaptık. Bunun inşaatı başladı. İnşallah yılsonuna kadar bitecek” dedi.

ESKİ SANAYİ DÖNÜŞÜMÜ İÇİN SÜREÇ RESMEN BAŞLADI

Millet Bahçesi 2. Etabı çalışmaları hakkında bilgi veren Özlü, “Eski Sanayi Çarşısı’nın taşınmasıyla ilgili protokolü TOKİ’yle imzaladık ve süreci başlattık. O bölgeyi tamamen yenileyeceğiz. Millet Bahçesi 2. Etabı stadyumun olduğu bölgeye yapacağız. Düzce’de çok ciddi bir kentsel dönüşüm faaliyeti yürütüyoruz” açıklamasında bulundu.

ULAŞIM MASTER PLANI BİTME AŞAMASINDA

Belediyenin temel konularından ikincisinin toplu taşıma hizmetler olduğunu ve karlı bir iş olmadığını belirten özlü, “Aslından bu belediyelerimizin vatandaşların daha kolay ulaşımı için çoğu zaman sübvanse ettikleri bir hizmettir. Ulaşım Master Planı hazırladık. Plan bitmek üzere. Hat optimizasyonlarını yaptık” dedi.

TÖRENE ÖZHASEKİ DE KATILACAK

4 Eylül Perşembe günü AK Parti Yerel Yönetimlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Özhaseki’nin katıldığı törenle 100 otobüsün hizmete alınacağını açıklayan Özlü, “Burada yanlış bir anlaşılma olmasın. Sabah ve akşam saatlerinde kalabalık saatlerde büyük otobüsler devrede olacak. Ama sabah 10:00'dan akşam 16:00-17:00'ye kadar yoğun olmayan saatlerde küçük, 6 metre otobüslerle hizmet vereceğiz.” dedi.

“YORUMLAR BİLGİ EKSİKLİĞİNDEN KAYNAKLANIYOR”

Sosyal medyada yeni otobüslerle ilgili bazı yorumlar okuduğunu ve bunların bilgi eksikliğinden kaynaklandığı kanaatinde olduğunu söyleyen Başkan Özlü, “Bakın koskoca bir otobüs 12 metre. Yaklaşık 50 kişi alır normal şartlarda. Bakın öğle saatlerinde içinde 5-6 kişi var. Yani 5-6 kişiyi taşımak için 12 metre otobüsü işletmek akıllı adam işi değildi. Dolayısıyla bir bunu küçülttük. Küçültebildiğimiz en küçük rakam da 6 metrelik otobüslerdir. 114 otobüsümüz olacak 6 metrelik. 8 metrelik otobüslerimiz yine görevde olacak. Kalabalık saatlerde büyük otobüsler ama yolcunun olmadığı saatlerde küçük otobüsler devrede olacak. Bu sistemi bir süre belki sübvanse etmek zorunda kalacağız. Çünkü pandemiden dolayı yolcu sayısında ciddi bir azalma var” ifadelerini kullandı.

“500 GÜNDÜR ÇALIŞIYORUZ”

Özlü ayrıca hizmete alınacak otobüslerin her sabah dezenfekte edileceğini ve otobüslere binen her vatandaşa kolonya şeklinde dezenfekte malzemesi verileceğini duyurdu. Paris metrosuna benzer şekilde bir rehber hazırladıklarını ifade eden Özlü, “Bunu da sizinle perşembe günü paylaşacağım. Hangi otobüs hangi saatte nereden geçecek kaçta geçecek hatlar var. Bunları tek tek o kitapçıkta göreceksiniz. Biz Düzce’ye, Düzce’de belediyecilik hizmetlerine, Düzce’de siyasete kalite getirmek arzusundayız. Düzce’deki belediyecilik hizmetlerini bir üst kaliteye çekmek arzusundayız. Bunun için 500 gündür çalışıyoruz. Güzel bir doküman hazırladık sizin için. Uzun bir yolda ilk 500 gün diye bir kitap hazırladık” dedi.

‘TEMİZ ŞEHİR DÜZCE’ KAMPANYASI

Belediyenin üçüncü temel konusunun temizlik olduğunu belirten Özlü, bu alanda yaptıkları çalışmaları şu sözlerle duyurdu:

“Bunun için temizlik araçlarımızın hepsini satın aldık. Artık temizlik ihalesi yapmıyoruz. Bunları aylık taksitle halinde 15 ayda ödeyeceğiz. Dolayısıyla temizlik için de “Temiz Şehir Düzce” kampanyası başlatacağız. Bizim tesisimiz, Hecinler’de kurduğumuz fabrika bu sene bitecek. Kaynağında ayrıştırmadan çöp işleme ve işlemeye kadar geçen bir süreci topluca yürüteceğiz.”

“İÇME SUYU ALTYAPISININ TAMAMINI YENİLİYORUZ”

Düzce’nin içme suyu altyapısının tamamını yenileme çalışmaların başlandığını söyleyen Başkan Özlü, kaynak ve arıtma konusunda DSİ ile depo ve şehir şebekesi konusunda da İller Bankası ile çalıştıklarını söyledi. Özlü, “Kaynak ve arıtma projesi 90 günde bitecek ve ilk 20-25 günü geçti. Bunun inşası için de bir 6 ay gerekecek. Depo ve şebeke yenilenmesi için de İller Bankası ile çalışıyoruz. Onlara bilgileri verdik. İller Bankası şu anda Düzce’nin önümüzdeki 35 yıl nüfus artışı nasıl olacak onlara bildirdik. Ve bu nüfus hangi noktalarda yoğunlaşacak. Buna göre şu anda İller Bankası optimum boru çaplarını hesaplıyor. İnşallah bu sene içerisinde Düzce’nin içme suyu altyapısını önümüzde 35-40 yıl yetecek şekilde yenileyeceğiz” dedi.

“GÜNDE 16 SAAT ÇALIŞIYORUM”

Düzce için çalışmalarının yoğun şekilde devam ettiğini vurgulayan Özlü, eleştirilere şu cümlelerle cevap verdi: “Bakın gerçekten çalışıyoruz. Ben günde 16 saat çalışıyorum. Bütün arkadaşlarımız çalışıyor. Daha bir şey görmedik diyenler var. Çalışmadan, hazırlık yapmadan biz kazma vurmayız. Çalışırız, planlarız ondan sonra kazma vururuz. İnşallah bir şey görmedik daha diyenler çok şey görecekler” dedi.

“HİÇBİR ŞEY ESKİSİ GİBİ OLMAYACAK”

Bugünkü beton santrali açılışıyla startı verdiklerini söyleyen Özlü, “ Perşembe günü otobüslerimiz devrede. Öbür hafta çöp kamyonlarımız devreye girecek. Her hafta, her ay yeni bir şey göreceğiz. Düzce’de hiçbir şey eskisi gibi olmayacak diyerek başlamıştık. Gerçekten Düzce’de hiçbir şey eskisi gibi olamayacak. Pırıl pırıl tertemiz bir Düzce olacak” dedi.

“KONURALP GAZİ DİYARI DÜZCE TERİMİNİ KULLANACAĞIZ”

Düzce’nin kültürel çeşitliliğine de dikkat çeken Başkan özlü, “Kafkaslardan gelenler var, Balkanlar'dan gelenler var. Bu insanlar hep barış içinde yaşıyor. Bakın 1864’ten beri Düzce’de hiçbir etnik çatışma olmamıştır. Farklılıklar birlikte yaşayabilen bir kültüre sahibiz. Buradaki temel direk taşı Konuralp Gazi’dir. Bu bölgenin fatihi, bu bölgeyi fetheden, müslümanlaştıran ve biz torunlarına bırakan Konuralp Gazidir. Bundan böyle “Konuralp Gazi Diyarı Düzce” terimini kullanacağız.” diyerek kültürel stratejiye dair de açıklamalarda bulundu.