Öncü TV ve 100.2 Radyo Öncü ortak yayınıyla hafta içi her sabah saat 10:30’da Düzce Manşet Gazetesi Yazı İşleri Müdürü Canan Üstüner’in sunumuyla canlı olarak yayınlanan ‘Güne Merhaba’ programı, stüdyo konukları ve canlı telefon bağlantıları ile gündemin nabzını tutmaya devam ediyor.

İlki 2019 yılında düzenlenen ancak araya salgının girmesi ile 1 yıllık uzun rötarın ardından ikincisi 12 Aralık 2021 Pazar günü gerçekleştirilecek olan 2. Akçakoca Geleneksel Hamsi Festivali için geri sayım sürerken, ‘Güne Merhaba’ programına telefon bağlantısı ile konuk olan Akçakoca Belediye Başkanı Mehmet Okan Yanmaz, tüm Düzceliler’i horon ve konserlerle şenlik havasında geçecek festivale davet etti.

“Akçakoca Düzce’ye çok büyük bir katma değeri olan bir ilçe”

Akçakoca’nın hem denizi hem de etkinlikleri ile Düzce turizmine ivme kazandırdığını belirten Başkan Yanmaz, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Akçakoca hamsisiyle, deniziyle, sahilleriyle meşhur Karadeniz’in incisi olan küçük bir ilçemiz. Turizm yönünden de Düzce’ye çok büyük bir katma değeri olan bir ilçe. Seçim zamanı gezerken televizyonda bir şey izledim, gördüm ki Ankara’da hamsi festivali kutlanıyor. Ya dedim bu hamsi bizim buradan çıkıyor ama Ankara’da festivalini kutluyorlar. “Seçimlerden sonra göreve geldiğimde ilk işim bu hamsi festivalini kutlayacağım.” dedim. Evvelki sene ilk yaptığımız festival gayet verimli ve katılımı beklentimizin çok üzerinde geçen bir festival oldu. Daha sonra biliyorsunuz hepimizi zorlayan bir pandemi sürecine girmiş olduk. Dolayısıyla biz de belediyeler olarak bu tür etkinliklerden mağdur kaldık. Bu süreç içerisinde festivallerin yapımına izin verilmesiyle birlikte, yeniden ilk olarak kışın hem kendi esnafımıza hem de diğer insanlara moral olsun diye ikincisini bu sene düzenlemeye karar verdik.”

Ekin Uzunlar ve Böceeeek grubu sahne alacak

2. Akçakoca Geleneksel Hamsi Festivali’nin Çuhallı Çarşısı’nda 12 Aralık Pazar günü saat 14.00’te başlayacağını anımsatan Başkan Yanmaz, festivalde Karadeniz müziğinin sevilen sesi Ekin Uzunlar’ın konser vereceğini belirtti.

Yanmaz, “Festivalimiz bu yıl da Çuhallı Çarşısı’nda olacak. Ekin Uzunlar ve Böceeeek grubu sahne alacak. Daha birçok aktivite ile 2019 yılındaki ilk festivalimizin bir gömlek üstüne çıkmayı hedefliyoruz. Festivalimiz, ilçemize katma değer katacak. İnsanların hoş bir şekilde eğlenmelerini, moral ve motivasyon açısından rahatlamalarını istiyoruz. Tabii festivalimizde horon da olacak. Horon olmadan da olmaz.” dedi.

Hedef: Akçakoca’yı gözde bir turizm adresi haline getirmek

Akçakoca Belediye Başkanı Okan Yanmaz, Balıkçı Barınağı’nın mevcut yerine inşa edilecek yat limanı projesi başta olmak üzere kent genelinde hayata geçirecekleri sosyal yatırımlarla Akçakoca’yı gözde bir turizm adresi haline getireceklerini vurguladı.

Başkan Yanmaz, “Akçakoca 1950’lerin Türkiye’sinde ilk turizmin başladığı ilçelerden bir tanesi. Akçakoca’nın kendi güzellikleri, denizi ve doğasının haricinde çok daha büyük bir özelliği var. Ben seçimlerden önce insanlara hep bunu anlatmaya çalıştım. Tabii ki Akçakoca bugün bir Bodrum’la veya Antalya ile yarışa giremez. Bu kadar büyük potansiyeldeki bir turizme el atmıyoruz. Bizim amacımız şu; 2 saat olan İstanbul, 2 saat olan Ankara… Akçakoca yaklaşık olarak 27 milyonun ortasında ve ulaşımı da çok rahat olabilecek bir memleket. Buna istinaden geldiğimizde aldığımız kararlarla turizm ile ilgili olan ama insanların temelde önemsemediği işte duşakabin olsun, tuvalet olsun veya yolların ve çevrenin düzenlenmesi olsun… Bunun haricinde gelen insanların aktivite olarak bir gününü veya iki gününü çocuklarını veyahut kendilerini rahat bir şekilde getirebildiği ve eğlenebildiği aktiviteleri önermemiz düşüncesiyle hareket ettik. Biliyorsunuz gemimizi (Pusula Katamaran) aldık, Çuhallı Çarşı’mızı güzelleştirdik. Merkez çarşıyı, liman içlerini güzelleştirdik ve Kale yolunu yaptık şimdi orayı da açıyoruz.” şeklinde konuştu.

Dalgakıranların ihalesi 9 Aralık’ta

Yanmaz ayrıca Karadeniz’in Liman ile Çuhalı Çarşısı arasındaki kesimine yapılacak dalgakıranlar için ihalenin 9 Aralık 2021 Perşembe günü yapılacağını açıkladı. Düzce Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü’nün bakanlığı döneminde hazırlanan dalgakıran projesinin Ankara nezdindeki yoğun girişimler sonucu ihale aşamasına geldiğini ifade eden Yanmaz,

“Başkanımız Faruk Özlü ve AK Parti İl Başkanımız Mustafa Keskin’in çok üzerinde durduğu dalgakıranların ihalesi ayın dokuzunda yapılacak. Bizim bir Ankaralı olduğumuzu düşünelim. Her zaman denize giren ya da Karadeniz’de yetişmemiş bir insan olarak geldiğimizde poyraz çıktığı zaman çocuklarımızın denize girmesinden endişe duyuyoruz. Çünkü dalgalı oluyor. Sürekli akıntıların olduğu bir yerde çocuklarla rahat edebilmek için denizin sakin olması gerekiyor. Bunun ben Akçakoca’ya çok büyük katma değer vereceğine inanıyorum. Emeği geçenlere de çok teşekkür ediyorum. Kendi İl Başkanım İlhami Caboğlu da turizm konusunda her zaman benim yanımda oluyor. Çizdiğimiz rotayı da tamamen beğeniyor ve destekliyor.”

“Yaklaşık 15 Milyon Euro değerinde 12 projemiz onaylandı”

“Cumhur İttifakı’nın güzel uyumuyla Akçakoca’yı turizm konusunda bir gömlek daha nasıl yukarı taşırız onun hesaplarıyla hareket ediyoruz.” diyen Yanmaz, “Bu işler bir süreç istiyor. Biliyorsunuz bu pandemi süreci bazı işleri ertelenmesi konusunda çok etkiledi. Akçakoca’yla ilgili de yaklaşık 15 Milyon Euro değerinde 12 tane projemiz de onaylandı. Yavaş yavaş sisteme girecek. Doğancılar dediğimiz bölgeye giderken, karayollarının orada bir kamp alanı projemiz de olacak. Donelerin hepsini tamamlayıp ondan sonra Akçakoca’yı tamamen dışarıya açacağız. Yalnız Akçakoca’mızın nüfusunun da çok fazlalaşmasını istemiyoruz. Çünkü çok karmaşanın olduğu bir yerde gelecek insanlar da mutlu olamaz. Bununla ilgili de Akçakoca’nın da yeşilden asla kopmaması maksadıyla geçen sene iki bine yakın çınar ağacı ektik. Bu sene de sağ olsun Zonguldak Orman Müdürlüğü’nden altı bin tane ağaç aldık. Çınar ağaçları aldık. Aşağı yukarı 400’e yakın da mandalina portakal aldık. Güneşle denizin birleştiği bu yerde insanların mutlu olması için gerekli olan doneleri tek tek tamamlamayı düşünüyoruz.

Karadeniz’in en büyük aquaparkı yap-işlet-devret modeliyle inşa edilecek

Akçakoca’ya Karadeniz’in en büyük aquaparkını kazandıracaklarını söyleyen Başkan Yanmaz, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“18 dönümün üzerinde bir alan kaplayacak. Bu proje de ihale sürecine girdi. Yap-işlet-devret modeliyle gerçekleşecek. Talepliler var. İnşallah o günde taleplilerden birisi alır ve Akçakoca’ya bu değerli yatırımı kazandırır diye umuyoruz. Tabii ki bu projemizin gerçekleşmesinde temel amaçlarımızdan biri; dediğimiz gibi anne baba geldiği zaman, belki bizler yaşımızın gereğince manzaraya baktığımız zaman, balığımızı yediğimiz zaman veya eşimizle yan yana, kol kola gezdiğimiz zaman mutlu olabiliyoruz. Ama ailelerin yanında gelen gençlerin enerjilerini sarf edebilecekleri, o aktiviteleri Akçakoca’da bulamadıkları veya gidip kendilerine göre eğlenemediklerinde ailelerine bir dahaki sefer gelecekleri zaman “Anne oraya gitmeyelim, orada bizim canımız sıkılıyor.” diye ifadeler kullanılıyor. Esas bu sorunu aşarsak Akçakoca’nın kitlesel olarak girdisi her geçen seneye oranla çok daha fazla bir şekilde artmakta. Biliyorsunuz geçen bayram 250 bin araç girişi oldu. Normal günlerde 10 - 15 bin araç girişi oluyordu yaz aylarında. Bununla ilgili çok daha farklı bir çalışmamız var. Sayın valimiz de bu konulara çok büyük destek veriyor. Turizm konusunda Akçakoca’nın ilerlemesi açısından Melenağzı ile ilgili bir projemiz var. Biliyorsunuz Melen bizim Akçakoca sınırlarından akıyor. Melenağzı Köyü’ne aynı Ağva gibi içerisinde 4 – 5 km geziler yapılabilecek bir alan kazandıracağız. Bu projemize valimizin de desteği büyük. Yeni bir sosyal alan oluşturmaya çalışıyoruz. Ayrıca Sayın Faruk Bey’in de Düzce’de Konuralp bölgesinde tarihi yerleri kazandırmaya çalıştırması ve turizme bakış açısı bizleri bir bütün olarak ortaya koyduğumuz zaman gelen insanı da sadece Akçakoca’da bırakmayı da düşünmüyorum. Düzce’nin rafting alanı var, tatil yerleri var, yayları var. Akçakoca’da belirli servis otobüsleri koyarak tur yaptırmayı düşünüyoruz. Böyle ki Akçakoca’ya gelenler her gününü farklı bir şekilde yaşasınlar diye. İnşallah o günleri de en kısa zamanda sayın bakanımızla beraber başaracağımızı inanıyorum.”